ردکردن این

توسن موتور در نمایشگاه صنعت وسایل نقلیه الکتریکی وزارت صمت

وقتی نام موتورسیکلت برقی به میان می‌آید به ناگاه یاد پیمایش کم، شتاب و سرعت پایین و ناکارآمد بودن می افتیم.

چرا که موتور سیکلت های برقی عرضه شده در کشور تماما از برندهای متفرقه و گمنام چینی هستند که خریدار را حسابی پشیمان می‌کنند و در بهترین حالت می‌توانند یک اسباب بازی برای سرگرمی تلقی شوند.

اما یک شرکت ایرانی موفق شده موتورسیکلت هایی بسازد که به هیچ وجه ظاهر موتورسیکلت های برقی موجود در بازار را ندارند و با طراحی کاملا اسپرت می توانند بدون هیچ صدایی با سرعت 180 کیلومتر بر ساعت از کنارتان عبور کنند!

شرکت فن گستران خودروی توسن که شرکتی دانش بنیان است با به کار گیری دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف توانسته قوی ترین موتور برقی کشور را تولید کند.

بیشتر سرعت 110 تا 180 کیلومتری، قابلیت پیمایش از هشتاد تا 240 کیلومتر، شتاب صفر تا صد زیر شش ثانیه و از همه مهم تر ساخت داخل بودن تمام این موتور سیکلت ها ویژگی های منحصر به فرد آن ها است.

اما این موتورسیکلت ها چقدر قابل اطمینان هستند؟

رضا کاویانی مدیر فروش شرکت توسن موتور به بیت ران گفت:” با بررسی اشکالات موتورسیکلت‌های برقی موجود و دردسرهای آن ها تلاش کردیم تا با مزیت های رقابتی موتورسیکلت های برقی با کیفیت، با دوام و همچنین دارای خدمات پس از فروش مناسب را تولید و به بازار عرضه کنیم.

موتورسیکلت های ما در حال حاضر به کشورهای دوبی، سوریه و عراق صادر هم می شوند و با پلاک آن کشورها در حال تردد هستند.

حمل بار با قابلیت شیب روی با وزن 270 کیلوگرم، زمان کوتاه شارژ یک ساعته با فست شارژ، قابلیت دیاگ انلاین بوسیله اتصال موتور به موبایل، هوشمند بودن وسیله، شتاب و سرعت بالا، عمر بالای باتری ها و استفاده از باتری های لیتیوم یونی هوشمند به جای باتری های سربی اسیدی مرسوم از مهم ترین مزایای محصولات تولیدی این شرکت است.”

رضا کاویانی افزود: ” ما بعنوان تولید کننده پک‌های باتری امکان سرویس باتری ها بعد از اتمام عمر مفید آن ها را هم برای خریداران مهیا کرده ایم.”

اما قوی ترین موتورسیکلت برقی کشور چه ویژگی هایی دارد؟

توسن SR13 در حال حاضر قوی ترین موتور برقی کشور است.

این موتورسیکلت با بهره گیری از یک الکتروموتور ساخت داخل قدرتی معادل بیست و یک وات ( 28.5 اسب بخار) را تولید می کند!

حداکثر سرعت 140 کیلومتری، پیمایش 100 کیلومتری با یک بار شارژ و طراحی اسپرت مشابه با کاوازاکی نینجا از مزایای این وسیله است.

البته ظاهرا هنوز این محصول وارد بازار نشده است.

 نسخه قوی تر با کد SRS با قدرت پنجاه کیلووات (شصت و هشت اسب بخار) و بیشترین سرعت  180 کیلومتری هم توسط این شرکت تولید شده که در حال گذراندن آزمایش های فنی است.

توسن SR7 که وارد بازار هم شده است می تواند با حداکثر سرعت 120 کیلومتر بر ساعت مسافت هشتاد تا 240 کیلومتر را پیمایش داشته باشد.

قوی ترین موتور برقی کشور با برق شهری شارژ شده و تنها به سه ساعت زمان برای شارژ کامل نیاز دارد که این زمان در صورت استفاده از ایستگاه های شارژ سریع به یک ساعت کاهش می یابد.

همچنین این موتورسیکلت ها قادرند تا با اتصال به تلفن همراه تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار کاربر قرار دهند.

ترمزهای این موتورسیکلت دیسکی در هر دوچرخ و مجهز به سامانه CBS ( ترمز همزمان دو چرخ )  است.

شرکت توسن موتور چند مدل موتورسیکلت دیگر در کلاس های مینی، اسکوتر و استریت هم تولید می کند.

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار