ردکردن این
بهترین موتورسیکلت های برقی

بهترین موتورسیکلت های برقی در ایران

مبالغه نیست اگر بگوییم پیدا کردن بهترین موتورسیکلت های برقی در ایران مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه است. تعداد موتورهای برقی آن‌قدر افزایش یافته است که فقط برای بررسی مدل‌های معروف چند روز زمان نیاز داریم. شرایط بازار و نوسان قیمت این وسایل، انتخاب را سخت‌تر هم می‌کند؛ اما عاشقان موتورسیکلت به این سادگی ناامید نمی‌شوند. اگر دنبال کسب‌درآمد یا تفریح مناسب با موتورسیکلت برقی هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مهمترین بخش‌های موتورسیکلت برقی

سرعت، حداکثر پیمایش، ظرفیت بار و…، از مهمترین بخش‌های موتورسیکلت برقی هستند که لازم است با بهترین‌های هر بخش آشنا شوید.

در ادامه، چهار مورد از بهترین موتور سیکلت‌های برقی موجود در بازار را معرفی می‌کنیم که علاوه بر ظاهر زیبا و سرعت و کیفیت بالا، پشتیبانی خوبی از طرف شرکت سازنده دارند. لیستی که در ادامه می‌بینید، فاکتورهایی هستند که در انتخاب بهترین موتورسیکلت برقی در ایران در نظر گرفته شده‌اند. این فاکتورها عبارتند از:

  • ظاهر زیبا و کیفیت بدنه موتورسیکلت
  • کیفیت و دوام باتری
  • مدت زمان شارژ و حداکثر پیمایش با هر بار شارژ
  • نوع و ظرفیت باتری
  • قدرت موتور
  • حداکثر سرعت
  • مشخصات جانبی مثل نوع ترمز، تنظیم شتاب و غیره
  • وضعیت قطعات یدکی
  • پشتیبانی و خدمات پس از فروش

بهترین موتورسیکلت های برقی ایران

موتورسیکلت برقی SR7

موتورسیکلت برقی توسن SR7 با حداکثر سرعت +120 کیلومتر بر ساعت یکی از موتورسیکلت‌های برقی پرسرعت محسوب می‌شود. این محصول از باتری لیتیومی هوشمند با توان نامی 7000 وات بهره می‌برد و به سیستم بی ام اس (BMS) مجهز است. در حالت عادی سه ساعت طول می‌کشد تا باتری کاملاً شارژ شود؛ اما اگر عجله داشته باشید، می‌توانید از حالت فست شارژ استفاده کنید و این زمان را به یک ساعت کاهش دهید. توسن SR7 مثل بقیه موتور سیکلت‌های برقی بی‌صداست.

لاستیک عقب موتور، تیوبلس است. در جدار داخلی این لاستیک‌ها یک لایه نازک بیوتل وجود دارد که از نشتی هوا جلوگیری می‌کند. در قسمت جلویی موتور سیکلت برقی اس آر سون صفحه نمایش دیجیتال قرار دارد. تمام اطلاعاتی که حین رانندگی نیاز دارید مثل میزان شارژ باقی‌مانده، سرعت و مسافت طی شده در این بخش نمایش داده می‌شوند. این موتورسیکلت به اپلیکیشن تلفن همراه متصل می‌شود و امکان بررسی وضعیت دستگاه را فراهم می‌کند.

موتورسیکلت برقی SK

موتورسیکلت برقی توسن SK در لیست بهترین موتورسیکلت های برقی در ایران برای رانندگی درون شهری قرار می‌گیرد. طراحی این دستگاه زیباست و رنگ‌هایی که برای بدنه استفاده شده جلب توجه نمی‌کنند. کابل شارژ در قسمت عقب موتور سیکلت قرار دارد و داخل بدنه جای می‌گیرد. باتری جدا نمی‌شود؛ اما کابل شارژ بلند است و به برق شهری متصل می‌شود. در قسمت جلوی موتور یک صفحه نمایش کوچک قرار دارد. زمانی‌که دستگاه روشن است، اطلاعات مربوط به سواری در این قسمت نمایش داده می‌شود.

سرعت موتور اس کی +110 کیلومتر است که عدد بالایی به‌حساب می‌آید. برای افزایش ایمنی در سرعت‌های بالا از سیستم تعلیق (USD Fork) و در جلو از ترمز CBS استفاده شده است. با کمک این دو ویژگی، موتورسیکلت در شرایط پرفشار ثبات و استحکام بهتری دارد و اگر ترمز یکی از چرخ‌ها را فشار دهید هر دو چرخ همزمان می‌ایستند.

موتورسیکلت برقی RL

آر ال در دسته موتورسیکلت‌های سبک اسکوتر جای می‌گیرد. طراحی جسورانه و مدرن با کیفیت بالا و باتری لیتیومی 5000 وات، توسن RL را به یکی از بهترین موتورسیکلت های برقی در ایران برای رفت‌وآمدهای داخل شهر تبدیل کرده است. آر ال برای سرعت‌های پایین و استفاده طولانی‌مدت مناسب است. طراحی نشیمن طوری است که راننده در طول مسیر احساس راحتی دارد. به لطف صندوق جادار که در قسمت پشت تعبیه شده، امکان جابه‌جایی بار با این موتورسیکلت برقی فراهم است. موتور RL5 در سه مدل معمولی، Plus و D تولید می‌شود. حداکثر پیمایش با هر بار شارژ کامل به ترتیب 65، 90 و 140 کیلومتر است. تمام مدل‌ها با حداکثر سرعت 90 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند. ویژگی‌های خاص دستگاه، شامل سنسور جک بغل، دزدگیر هوشمند، صفحه نمایش دیجیتال، درگاه USB، دنده عقب و قفل الکتریکی چرخ عقب هستند.

موتورسیکلت برقی MM

موتورسیکلت برقی توسن MM با طراحی مدرن و جمع‌وجور یکی از بهترین موتورسیکلت های برقی در ایران در دسته موتورهای مینی است. در ساخت موتور ام ام از کمک فنر استفاده می‌شود. با کمک این قطعه حرکت موتورسیکلت روان‌تر می‌شود و راحت‌تر می‌توانید فرمان را کنترل کنید. حداکثر سرعت دستگاه 80 کیلومتر بر ساعت است که برای موتور با این ابعاد، عدد مناسبی است. موتورسیکلت برقی توسن ام ام با هر بار شارژ کامل 60 کیلومتر حرکت می‌کند. نوع باتری لیتیومی است و 3000 وات ظرفیت دارد. شارژر روی بدنه نصب است و به برق شهری متصل می‌شود. اگر دنبال یک موتورسیکلت سبک با ظاهر مشابه نمونه‌های خارجی هستید، موتور برقی توسن MM یک انتخاب مناسب است.

جمع بندی

اگر دنبال یک موتورسیکلت با ظاهر جذاب هستید، MM، SK یا SL و گل سر سبد موتورسیکلت برقی توسن یعنی SR7 هوش را از سر عاشقان موتورسیکلت به دلیل ظاهر جذاب و چشم‌نواز و امکانات بی‌نظیر می‌پراند.

اگر دنبال فضای باربری مناسب هستید، موتورسیکلت های SR7، SK6 یا SK6 Plus و RL5 توسن 260 کیلوگرم فضا دارند.

اگر به‌دنبال ظاهر جذاب، فضای باربری مناسب و سرعت بالا هستید، موتورسیکلت برقی توسن SR7 و SR7 Plus مناسب‌ترین گزینه هستند. حداکثر سرعت این مدل، بیش‌از 120 کیلومتر بر ساعت است.

اگر دنبال فضای باربری مناسب و پیمایش زیاد هستید، موتورسیکلت برقی توسن RL5 Plus، گزینۀ مناسبی است. با این مدل به‌راحتی می‌توانید تا 140 کیلومتر با هر بار شارژ تردد کنید.

سوالات متداول

  1. ویژگی‌های بهترین موتور سیکلت برقی در ایران چیست؟

باتری با ظرفیت بالا، طراحی جذاب، وزن کم، فضای باربری مناسب و سرعت بالا، از مهمترین ویژگی‌های موتورسیکلت برقی توسن هستند.

  1. خرید موتورسیکلت برقی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

به‌دنبال فضای باربری مناسب، سرعت بالا، بی‌صدا بودن وسیله‌نقلیه، نداشتن کلاج برای تعویض دنده و… هستید؟ در مورد موتورسیکلت برقی تحقیق کنید.

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار