ردکردن این

انواع موتورسیکلت برقی

تحقیقات نشان داده است که آلودگی هوا عملکرد مغز را مختل می‌کند. هر چقدر در ترافیک‌های شهری شنوندۀ پادکست و موزیک باشید، بازهم گیر کردن در ترافیک شما را خسته و عصبانی می‌کند. از طرفی دیگر در ترافیک هر لحظه احتمال تصادف و آسیب به خودروی شما وجود دارد. پس بهترین راه‌حل چیست؟ بهترین راه‌حل، وسیله‌ای است که به کاهش آلودگی و ترافیک کمک کند. موتورسیکلت‌های برقی دوست‌دار محیط زیست هستند و هزینۀ خرید آن نسبت به تعمیر برخی از خودروهای خارجی ارزان‌تر است. اگر می‌خواهید به جزئیات بیشتری درباره انواع موتورسیکلت برقی دست پیدا کنید و بهترین گزینه‌ها را برای خود انتخاب کنید، این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

انواع موتورسیکلت های برقی برای استفاده

موتورسیکلت برقی ایرانی یا چینی بر اساس نیازهای متفاوت طراحی شده‌اند.این وسایل را می‌توان در روش‌های مختلف مانند رفت و آمدهای روزانه، سفرهای طولانی، سواری در مسیرهای خارج از جاده و حتی حمل کالا استفاده کرد.

پنج بخش مهم موتورهای برقی برای سواری درون شهری و مسیرهای خارج از جاده و حتی حمل کالا، مسافت، باتری، زمان شارژ، سرعت، راحتی و ارگونومی است.

هر نوع از این موتورسیکلت‌ها مزایا و ویژگی‌های خاصی دارند که می‌تواند زندگی روزمره شما را آسان‌تر کند. در ادامه با انواع موتورسیکلت‌های برقی آشنا می‌شوید تا بهترین انتخاب را برای نیازهای خاص خود داشته باشید.

1. رفت و آمد روزانه

بُرد مسافت موتورهای برقی موردنیاز برای رفت و آمد روزانه درون شهری، بین 50 تا 100 کیلومتر است و شما به راحتی می‌توانید بدون نیاز به شارژ مجدد در خارج از منزل، به کارهای روزمره خود برسید.

اگر به نیت تهیه مواد غذایی و… از منزل خارج می‌شوید، باید به ظرفیت بار موتور برقی خود توجه کنید. یک موتور با قابلیت حمل کالا بالا، به شما کمک می‌کند تا وسایل خود را در قسمت بار قرار دهید.

پس در زمان خرید باید به مسافت، ظرفیت بار، شتاب و سرعت موتورسیکلت خود اهمیت دهید تا بتوانید نیاز خود را با این وسیله بهتر برآورده کنید.

2. سفرهای طولانی مدت

انتخاب موتورسیکلت برقی درست می‌تواند دردسرهای رفتن به سفرهای طولانی مدت با فاصلۀ  60 تا 70 کیلومتری را کاهش دهد. اگر شما یک موتورسیکلت برقی چینی کم سرعت با ظرفیت باتری زیر 100 کیلومتر خرید کنید، هیچوقت نمی‌توانید به مقصد برسید.

شما قبل از خرید موتورسیکلت الکتریکی، باید فاصلۀ منزل تا محل کار، دانشگاه یا فاصلۀ محل زندگی تا یک شهر دیگر را تخمین بزنید. اگر فاصلۀ شما تا مقصد بین 50 تا 65 کیلومتر است، شما باید موتورسیکلتی را انتخاب کنید که ظرفیت باتری آن بیشتر از 120 کیلومتر باشد.

برخی از موتورسیکلت‌های برقی، قابلیت تعویض یا نصب باتری اضافه دارند. در این صورت شما باید دو یا سه باتری با قابلیت پیمایش بیش از 50 کیلومتر تهیه کنید. از یکی از باتری‌ها برای مسیر رفت و از باتری دوم برای مسیر برگشت و از باتری سوم برای زمان اورژانسی استفاده کنید.

برخی دیگر از موتورسیکلت‌های الکتریکی، به قابلیت شارژ سریع مجهز هستند. اگر مقصد مسیر شما جایگاه شارژ دارد یا اینکه به برق دسترسی دارید، می‌توانید در یک‌ساعت باتری خود را شارژ کنید.

دومین نکتۀ قابل اهمیت، این است که شما باید سرعت مجاز برای تردد در مسیر را شناسایی کنید. اگر سرعت مجاز 80 تا 90 کیلومتر است، لازم است موتورسیکلتی را تهیه کنید که بتواند با سرعت 80 تا 90 کیلومتر برسد.

برخی از مشتریان برای سفرهای طولانی مدت، از موتورسیکلت توسن RL5 Plus استفاده می‌کنند. مدت زمان شارژ معمولی RL5 پلاس، سه ساعت و مدت زمان شارژ سریع آن یک ساعت است.

اگر به دنبال موتورسیکلت برقی باتری لیتیومی هستید، RL5 پلاس، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. چون باتری‌های لیتیومی  وزن کمتر و طول عمر بیشتری نسبت به دیگر باتری‌ها دارند.

حداکثر پیمیایش با هر بار شارژ موتورسیکلت برقی توسن آر ال 5 پلاس، 140 کیلومتر است و شما به راحتی می‌توانید به مقصد برسید و از مقصد به منزل بازگردید. حداکثر سرعت RL5 Plus که به ترمز دیسکی همزان چرخ جلو و عقب CBS مجهز است، تقریبا 90 کیلومتر بر ساعت است.

پس اگر مقصد شما طولانی است، باید به ظرفیت باتری، سرعت، ارگونومی صندلی و… اهمیت بدهید تا بتوانید به‌راحتی در شهر تردد کنید.

3. سواری خارج از جاده

اگر به‌دنبال آفرود سنگین با موتورسیکلت‌های الکتریکی هستید، باید به‌دنبال خودروهایی به‌نام باگی Buggy باشید. موتورسیکلت‌های برقی نهایتا می‌توانند در مسیر سنگ‌ریزه‌ها نیاز شما را برآورده کنند.

اگر به‌دنبال آفرود سبک با موتور برقی هستید، باید سرعت موتور را پایین نگه‌دارید تا بتوانید موتور را راحت‌تر کنترل کنید. نازک بودن پهنای لاستیک موتورهای برقی، باعث می‌شود تا تردد آن در مسیر شنی و زمین‌های ناهموار سخت شود.

ایرانیانی که با موتورسیکلت‌های برقی در مناطق خاکی یا سنگی رانندگی کرده‌اند، در مورد قدرت موتورسیکلت برقی در مقایسه با دوچرخه کوهستانی به نکات زیر اشاره کرده‌اند.

  • قدرت، گشتاور و کشش موتورسیکلت‌های برقی نسبت به دوچرخه بهتر است؛
  • ترمزهای هیدرولیک دیسکی، دیسکی و CBS موتورسیکلت‌های الکتریکی، نسبت به دوچرخه‌های آفرودی یا کوهستانی بهتر هستند؛
  • قابلیت دنده عقب موتورسیکلت‌های برقی به بازگشت از مناطق صعب‌العبور کمک می‌کند؛
  • سیستم تعلیق موتورهای برقی نسبت به دوچرخه‌های کوهستانی نرم‌تر است و ضربه‌ها را خوب جذب می‌کند.

4. موتورسیکلت برقی برای حمل کالا

یکی از محبوب‌ترین مدل های موتورسیکلت برقی در بازارهای جهانی، هوندا مدل EM1 E  است؛ اما این موتور، یک نقطه ضعف بزرگ در قسمت حمل کالا دارد و آن‌هم این است که ظرفیت بار آن 3.3 کیلوگرم است.

ظرفیت بار موتورسیکلت‌های ایرانی توسن بیش از 200 کیلوگرم است و همین باعث شده است تا حمل بار با موتورسیکلت برقی RL5 Plus توسن و دیگر موتورهای توسن بسیار راحت باشد.

پس اگر شغل شما حمل کالا است، در زمان خرید موتورسیکلت برقی های موجود در بازار مانند توسن و دیگر برندها، باید به ظرفیت حمل کالای موتور خود اهمیت دهید تا بتوانید از این راه درآمد بیشتری کسب کنید.

جمع بندی

ممکن است شما از اینکه هر روز خودروی شخصی خود را برای مسیرهای کوتاه و شلوغ شهری بیرون بیاورید، خسته شده‌اید. شاید وقت آن رسیده که به گزینه‌ای مدرن‌تر و کارآمدتر فکر کنید. موتورسیکلت برقی به‌عنوان یک جایگزین مناسب، می‌توانند راه‌حل مناسبی برای نیازهای شما باشد.

استفاده روزمره، مسافت طولانی، سفر خارج از شهر و حمل کالا از انواع موتورسیکلت برقی هستند که مردم ایران و جهان را وادار می‌کند به‌جای هزینۀ بیشتر و تهیه ماشین، به دنبال خرید موتورسیکلت برقی باشند.

هزینه خرید، تعمیر و نگهداری موتورسیکلت‌های برقی نسبت به دیگر وسایل نقلیه ساده‌تر و ارزان‌تر است. اما چقدر ارزان است؟ در موتورسیکلت‌های بنزینی شما باید شمع، روغن موتور و… را تعویض کنید؛ ولی موتورسیکلت‌های برقی فاقد شمع و روغن موتور هستند.  به‌همین‌دلیل شما با خرید موتورسیکلت برقی ایرانی، باعث کاهش هزینه‌های زندگی می‌شوید.

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار